laptop-1483974_1280.jpg

Trendy w projektowaniu stron internetowych

Z biegiem czasu coraz więcej osób codziennie korzysta z komputera i urządzeń mobilnych, często wybierając kontakt za pośrednictwem internetu nad pójście do wybranego salonu czy konsultanta firmy. Nikogo więc nie dziwi, że posiadanie strony internetowej to absolutny must-have do osiągnięcia sukcesu. Jednak liczba stron www rośnie i coraz trudniej jest sprawić, że użytkownik zostanie właśnie na naszej. Dlatego właśnie warto dbać o to, by pierwsze wrażenie, jakie pozostawia nasza wirtualna wizytówka, nie było tym ostatnim. Poniżej przedstawiamy najważniejsze trendy w tworzeniu stron internetowych.

Trendy w projektowaniu stron internetowych: MINIMALIZM

Trendem, który absolutnie zdominował webdesign w ciągu ostatnich lat i nadal pozostaje na topie, jest z całą pewnością minimalizm. Służy on nie tylko ułatwieniu użytkowania na urządzeniach mobilnych, ale też pomaga przykuć uwagę do tego, co najważniejsze. Dlatego niekończące się strony zastąpią strony o mniejszym scrollingu lub tzw. one-pages, przypominające prezentację, gdzie całość mieści się od razu na ekranie, a po więcej należy sięgnąć do podstron. Obejrzyj przykłady tego rodzaju stron na zrealizowanych przez nas projektach.
Mowa tu także o ukrytym menu (odsłaniane chociażby poprzez kliknięcie na “hamburgerka” – trzy poziome paski umieszczone zwykle w górnym rogu strony), bądź po prostu menu zminimalizowanym do maksymalnie trzech pozycji, przy czym w tym wypadku hamburgerek może pełnić funkcję pomocniczą.
Warto też wykorzystać właściwości pustej przestrzeni, która nada wrażenie czystości i porządku oraz, ponownie, skupi uwagę na najważniejszym elemencie.

img-project-main.png

Trendy w projektowaniu stron internetowych: ZABAWA TEKSTEM I KOLOREM

Minimalizm nie musi oznaczać nudy. Prostym sposobem na dodanie minimalistycznej stronie uroku jest umiejętne wykorzystanie tekstu i kolorów. Nudne strony w odcieniach szarości zastępują obecnie strony kolorowe. Dobierać można nie tylko odważne kolory, ale również bawić się gradientem. Bardzo wyraźny powrót tego trendu można obserwować chociażby w nowym logo Instagrama lub nowej funkcji Facebooka, polegającej na publikowaniu postów na tle właśnie w postaci gradientu.
Ciekawym rozwiązaniem może być też wygładzony brutalizm, nawiązujący do trendów z lat 90. – łączenie pozornie niepasujących do siebie kolorów, ogromnych tekstów i zdjęć.  
Minimalistyczna strona nie musi też być wcale płaska. Wybierając semi flat design, dodajemy stronie delikatnego trójwymiaru poprzez odpowiednio dobrane światła i cienie.
Niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest typografia – szczególnie popularne są duże, pogrubione czcionki, jednak Google skomponował całą galerię fontów, które będą świetnie wyglądać na stronie. Przede wszystkim należy pozwolić sobie wyjść poza ramy – tekst wcale nie musi być płaski i nudny. Może być ogromny, powykrzywiany, zajmować całą przestrzeń ekranu, a w litery można wkomponować animacje i zdjęcia. Tekst może być głównym bohaterem strony.

Trendy w projektowaniu stron internetowych: PRZYKUWANIE UWAGI GRAFIKĄ

Wiadomo, że wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego niezwykle ważne jest przykucie uwagi użytkownika piękną i przede wszystkim ciekawą grafiką. Poczynając od niestandardowego układu strony, aż po animację lub nawet live stream w tle – możliwości są nieskończone.
Przede wszystkim jednak twórcy stron rezygnują już z tak popularnych jeszcze niedawno zdjęć ze stocka. Teraz, dbając o wizerunek firmy, najlepiej jest zamówić autorską sesję zdjęciową, przedstawiającą produkt lub sceny z backstage’u.
Zdjęcie też może być głównym bohaterem strony głównej. Tzw. Hero Image jest wtedy nie tyle praktyczne, co służy przykuciu uwagi i zainteresowaniu użytkownika. Hero Image może być również filmem lub nabierającą ostatnio popularności kinografiką – zdjęciem z ruchomym fragmentem w formacie gif.  
Ciekawym i bardzo popularnym trendem jest też paralaksa. Zastosowanie paralaksy oznacza, że niektóre fragmenty strony przewijają się szybciej niż inne. Nadaje do wrażenia trójwymiarowości i – znowu – skupia uwagę na najważniejszych treściach.
Oczywiście bawiąc się tak ciężkimi elementami graficznymi jak animacje czy filmy, trzeba pamiętać, że strona nie może się za długo ładować. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy.

img-project-main-1.png

Trendy w projektowaniu stron internetowych: POBUDZENIE DO DZIAŁANIA

Najlepszym sposobem na zaciekawienie użytkownika i zachęcenie go do pozostania na stronie dłużej, jest pobudzenie go do działania. Użytkownik musi mieć poczucie, że strona nie jest martwym tekstem, listą informacji do przejrzenia, tylko że można z nią coś zrobić. Już wprowadzenie możliwości polubienia, udostępniania czy komentowania fragmentów strony zachęca do interakcji.
Należy pamiętać o przyciskach “Call To Action” (CTA), które zwiększają prawdopodobieństwo, że odwiedzający stronę będzie miał jasność, co może na niej zrobić, i że to zrobi. Co to jest CTA? Najczęściej występuje w formie podkreślonego, wyróżnionego tekstu, czasami ikony lub przycisku graficznego. Wyrażony jest w formie wezwania do działania ułożonego w takiej formie, że użytkownik dobrze wie, gdzie wyląduje po jego kliknięciu. Przykładem takiego przycisku może być “Czytaj więcej”, “Kup teraz”, “Załóż konto”. Zobacz, jak wygląda taki przycisk na stronie głównej angelsounds.pl, gdzie już na starcie zobaczysz aż dwa, lub na stronie lars.pl, gdzie również wita nas właśnie przycisk CTA.
Świetnym pomysłem jest też dodanie live chata, chociażby tylko w godzinach pracy firmy. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo rozwiania wszelkich wątpliwości potencjalnego klienta, a co za tym idzie, skorzystania przez niego z usług oferowanych na stronie. Wypróbuj jak działa live chat na naszej stronie iguanastudio.pl. Przy okazji możesz zamówić stronę dla siebie!
Warto zawrzeć na stronie elementy storytellingu. Już zamieszczenie na stronie głównej krótkiego filmu przedstawiającego historię firmy sprawi, że użytkownik poczuje się do niej trochę zbliżony i prawdopodobnie bardziej zaciekawiony.

 

pre.png

Przede wszystkim jednak należy pamiętać o tym, że strona musi służyć użytkownikowi. Niezależnie od tego, jak bardzo będzie się podobać właścicielowi, jeśli nie będzie praktyczna z punktu widzenia użytkownika, nie przyniesie zysków. Dlatego strona powinna być łatwa w użytkowaniu, nie przeładowana treścią, powinna być czytelna i szybko się ładować. Warto też pamiętać o tym, do kogo skierowane są usługi firmy – inaczej będzie wyglądała strona dla dzieci, inaczej projektuje się strony www dla deweloperów a inaczej reklamuje produkt dla seniorów.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.