computer-1149148_1920.jpg

Strony www dla placówek medycznych – czym się wyróżniają?

Medycyna to dziedzina nauki, która stale rozwija się w rekordowym tempie. Niemal codziennie słyszymy o nowych lekach, naukowcy odkrywają i wykorzystują w leczeniu nieznane dotąd substancje, postęp technologiczny umożliwia radzenie sobie nawet z ciężkimi schorzeniami. Nic więc dziwnego, że ilosć placówek medycznych rośnie jak grzyby po deszczu. Jak więc – pośród tej bardzo licznej konkurencji – z sukcesem pozostać na rynku? Kluczem jest odpowiednia promocja w różnych kanałach, w tym w Internecie. Jak zatem powinny wyglądać profesjonalne i efektywne tworzenie stron www dla placówek medycznych?

strony-medyczne-tworzenie.png

 

Strony www dla placówek medycznych – w jaki sposób się promować?

Placówki medyczne, jak każde inny rodzaj biznesu, potrzebują skutecznej promocji, aby móc funkcjonować na rynku nasyconym (a czasami wręcz przesyconym) konkurencyjnymi miejscami. Minęły już czasy, gdy na jedną miejscowość (wraz z okolicznymi mieścinami) przypadał jeden szpital czy przychodnia, które miały monopol na usługi medyczne. Zastanówmy się zatem, jakie istnieją kanały promocji placówek medycznych:

  • marketing szeptany, czyli tzw. promocja z ust do ust – zadowoleni klienci polecają dane miejsce swoim znajomym, ci z kolei wspominają o nim kolejnym osobom i w ten sposób powstaje całkiem spora grupa osób które w sytuacji, gdy będą potrzebowały pomocy z zakresu związanego z medycyną, najprawdopodobniej zgłoszą się do wspomnianej placówki. Warto zatem zadbać o odpowiednio dobrany personel, który swoim uśmiechem, troską i zaangażowaniem sprawi, że klienci chętnie powrócą do miejsca, w którym byli miło potraktowani;
  • Internet – czyli skarbnica wiedzy na każdy temat. Obecnie większość osób poszukujących informacji na jakikolwiek temat sięga po komputer czy telefon, aby zaspokoić swoją wiedzę. Ponadto, nie zadowalają się oni bylejakością – chcą, aby odwiedzane przez nich strony były intuicyjne, czytelne i dawały odpowiedź na nurtujące pytania. Dlatego właśnie tak istotne jest, aby strony www dla placówek medycznych były przemyślane i stworzone z zachowaniem zasad UI/UX;
  • media lokalne – radio, telewizja, prasa – wbrew pozorom Internet nie ma monopolu na poszukiwanie i znajdowanie informacji. Będąc w pracy czy jadąc samochodem większość ludzi słucha radia – dlatego jest ono dobrym źródłem przekazu. Podobnie jest z prasą, ta jednak trafia w dużej mierze do osób starszych (co ma oczywiście swoje plusy – w końcu seniorzy są liczną grupą odwiedzającą placówki medyczne). Oferta zamieszczona w telewizji regionalnej jest mniej istotnym, ale cały czas obecnym medium, dzięki któremu możemy pozyskać klientów;
  • tradycyjne metody, czyli ulotki, wrzucane wprost do skrzynek pocztowych – młodzi ludzie będą zapewne pomstować nad ilością makulatury do wyrzucenia, jednak dla starszych osób taki ‚kawałek papieru’ może być czasem jedyną opcją, aby dowiedzieć się o szpitalu czy przychodni.

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

 

Masz pomysł na swoją nową stronę www bądź chcesz zaktualizować już istniejącą? Zależy Ci na szybkiej informacji, na jakie koszty musisz się przygotować? Kliknij TUTAJ i dowiedz się, ile kosztuje strona internetowa, o jakiej marzysz!

Co powinny zawierać strony www dla placówek medycznych?

Skoro wiemy, iż bez obecności w Internecie bardzo ciężko jest wypromować się i zdobyć nowych klientów, skupmy się na istotnych aspektach stron internetowych dla placówek medycznych. Co powinny zawierać, jak powinny wyglądać i jakie funkcjonalności są wskazane, aby trafiały w potrzeby klienta docelowego – o tym wszystkim napiszemy poniżej:

Wygląd, grafika, kontrast

Wiadomym jest, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko jeden raz. Kierując się tą zasadą, strona www placówki medycznej musi zachęcić potencjalnego klienta, aby pozostał na niej dłużej niż kilka sekund. Jeśli chodzi o kolorystykę, mamy ograniczone pole manewru – placówki medyczne automatycznie kojarzą się z bielą, błękitem, delikatną zielenią, kolorem morskim – czyli chłodnymi barwami, reprezentującymi profesjonalizm i spokój.

1 (1).jpg

 

Można także pokusić się o inne, stonowane barwy – jak zastosowaliśmy np. w przypadku Uniwersyteckiego Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka z Warszawy:

2 (1).jpg

Jak widzimy, biel połączona z delikatnym brzoskwiniowym kolorem także tworzy obraz wyrażający spokój i bezpieczeństwo.

W kontekście wizualnego wyglądu strony internetowej dla placówki medycznej ważne jest ponadto stosowanie dość dużych, wyraźnych liter i grafik – nie zapominajmy, że bardzo często z tych stron korzystają osoby starsze oraz te, które posiadają problemy ze wzrokiem. Dobrym rozwiązaniem jest także zastosowanie tzw. kontrastu – przykładem może być strona Regionalnego Centrum Krwi i Krwiodawstwa z Poznania:

2.png

Strony www dla placówek medycznych – nawigacja i menu

Kolejnym ważnym aspektem dobrze wykonanej strony internetowej jest intuicyjna nawigacja i przejrzyste, czytelne menu strony. Niedobrze jest zasypywać odbiorcę strony zbyt wieloma zakładkami w menu – wystarczy kilka, ale dobrze przemyślanych. W kontekście placówek medycznych niezwykle ważne jest, aby klient/ pacjent miał możliwość znalezienia odpowiedzi na pytanie, czego tak naprawdę potrzebuje. Warto poważnie przemyśleć zatem opcję zakładki ‚Usługi’ – gdzie odbiorca otrzyma spectrum usług świadczonych przez daną placówkę. Idąc dalej tropem oferowanych usług, dobrym i cenionym przez klientów pomysłem jest spis pracowników danego miejsca – uwiarygadnia to rzetelność placówki i zachęca do odwiedzenia jej.

strony-dla-placowek-medycznych-mamatata-przyklad.jpg

 

Kluczowe elementy stron www dla placówek medycznych

Poniższe elementy podnoszą wiarygodność i atrakcyjność stron www dla placówek medycznych, dlatego warto przemyśleć ich wdrożenie:

  • mapa dojazdu – sam adres przeważnie niewiele mówi potencjalnemu klientowi. Widząc mapę (najlepiej połączoną z Google Maps), może zaplanować swoją trasę, sprawdzić połączenia transportu publicznego itp.;
  • wyszukiwarka, która będzie znajdowała szukane frazy zarówno na samej stronie, jak i w Internecie;
  • klikalne logo, dzięki któremu odwiedzający stronę bez problemu będzie zawsze mógł wrócić do głównego menu;
  • ‚wirtualny spacer’ po danej placówce. Ten element zachęca szczególnie osoby starsze, które poczują się pewniej w miejscu, w którym ‚były’ już wcześniej dzięki stronie internetowej. Jest to także świetna promocja miejsca – pokazanie sprzętu, wystroju, gabinetów zabiegowych;
  • rejestracja wizyt online – bardzo zachęcająca opcja, która pozwoli na zdobycie wielu klientów – internautów, nie lubiących rejestracji telefonicznych;
  • odbiór wyników online – równie pożądana przez klientów opcja – wystarczy zalogować się, podając odpowiednie dane, a po chwili otrzymuje się wyniki badań – bez konieczności wychodzenia z domu;
  • druki do pobrania – przydatne np. przy pierwszej rejestracji w danej placówce – przychodzimy z wypełnionym drukiem, nie musimy wypełniać go na miejscu, tylko w domu;
  • blog, który pełni kilka ważnych funkcji: stanowi wartość dla pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych; buduje zaufanie do kompetencji pracowników placówki; stanowi dowód, że strona ‚żyje’, jest uaktualniana na bieżąco; wyjaśnia niezrozumiałe pojęcia, choroby czy wykonywane badania.

Podsumowując, strona www dla placówek medycznych to miejsce, dzięki któremu można owocnie pozyskiwać nowych oraz utrzymywać pozytywny wizerunek u stałych klientów. Każda placówka medyczna powinna poważnie przemyśleć zbudowanie i prowadzenie własnej strony www.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć jak możemy pomóc Twojej placówce medycznej w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.