startup-593296_1920.jpg

Strona www kluczem do sukcesu Twojej firmy

Stworzenie dobrej (czyt. przynoszącej realne zyski i korzyści) strony internetowej to nie lada wyzwanie. Dlatego – korzystając z wielu lat doświadczeń i kilkuset wykonanych stron www przez Iguana Studio – przedstawiamy cykl artykułów, dzięki którym strona internetowa Twojej firmy nabierze rozpędu. W kolejnych dniach zaprezentujemy poszczególne aspekty tworzenia stron internetowych, napisane w przystępny (nawet dla laika) sposób. Dzisiaj wstęp, czyli…

Niezbędny przewodnik po tym, co Twoja strona internetowa powinna posiadać, aby poprawić liczbę odwiedzin, popularność i skuteczność Twojego serwisu!

Strona internetowa jest ważnym elementem w całej naszej strategii marketingowej. To jest reguła powszechnie znana, ale czy powszechnie stosowana?

Praktycznie każdy biznes, bez względu na swój charakter, potrzebuje dziś strony www. Internet jest idealnym miejscem, w którym można zaprezentować szerszemu gronu odbiorców swoje produkty czy usługi. Jest to niezwykle istotne szczególnie dziś, kiedy sieć oplata niemalże wszystkie nasze mobilne urządzenia, którymi coraz chętniej posługujemy się w codziennym życiu. Zastanów się przez chwilę, ile razy dziś korzystałeś już ze swojego smartfona, komputera, czy tableta? Jak często wchodziłeś na wyszukiwarkę Google w poszukiwaniu jakiejś ważnej dla Ciebie informacji? A teraz zastanów się czy to, co prezentuje twoja firma w Internecie, jest ciekawe i warte uwagi?

Strona internetowa jest dziś pierwszym miejscem kontaktu, to Twoja wystawa sklepowa: albo zachęci klienta do wejścia, albo odrzuci go na dzień dobry. Zastanów się, czy wszedłbyś do sklepu, który wygląda jak sklep Społem z czasów PRL-u, zaniedbany i nie odnawiany od wieków, z niemiłą obsługą i słabym asortymentem? A co, jeśli potencjalny klient nie może Cię nawet znaleźć, skąd ma wiedzieć, że istniejesz, jeśli szuka Cię tylko poprzez wyszukiwarkę Google?

Choć wydaje się to niewiarygodne, nadal ponad 40% małych i średnich firm nie posiada własnej strony internetowej. Nawet jeśli jesteś obecny w mediach społecznościowych, działanie online bez strony www jest po prostu nierozsądne. Strona www jest niezbędną częścią Twojej całej strategii marketingowej. Czy chcesz tego czy nie, klient będzie Cię szukał w sieci. Lepiej, abyś to Ty miał wpływ na to, co jest o Tobie i Twojej firmie tam napisane, prawda?

Zapewne za każdym razem, kiedy tworzysz nowy biznes i nową stronę internetową, bądź Twój istniejący już serwis nie ma takiej liczby odwiedzin i skuteczności, jakiej byś od niego oczekiwał, zastanawiasz się, co trzeba zrobić by stworzyć wspaniałą i sprawną stronę www, która będzie po prostu przyciągać klientów. Jest to problem, z którym boryka się wielu przedsiębiorców. Zadajesz sobie pytania typu: Dlaczego moja konkurencja radzi sobie lepiej ode mnie, skoro mój talent i moja oferta jest lepsza? Odpowiedzi na to i wiele innych pytań znajdziesz właśnie tutaj, w naszym poradniku.

Po pierwsze:

Posiadanie tylko samej strony internetowej nie jest kluczem do sukcesu. Niestety, to nie jest takie proste… Na sukces składa się wiele czynników które sprawią, że Twoja strona stanie się maszynką do zarabiania pieniędzy. Spójrz na to z zupełnie innej strony – Twój serwis ma obecnie wiele funkcji, jest stroną informacyjną, sprzedażową, często miejscem pierwszego kontaktu z klientem, centrum pomocy i doradcą jednocześnie! Twojej stronie nie wystarczy już tylko samo „istnienie”, ona musi zaoferować coś ponadto. Musi czymś przyciągnąć klienta, wyedukować go i – co najistotniejsze – zachęcić do kupna. Tak tak, wiem, co teraz powiesz: Łatwiej powiedzieć, niż wykonać. Przekonam Cię, że to drugie też jest dziecinnie proste!

Po drugie:

W dzisiejszych czasach strona internetowa jest interaktywnym i kolektywnym miejscem. Co to oznacza? Na pewno nie może już być tylko statyczną wizytówką Twojego biznesu jak w poprzednich dekadach. Nie może już istnieć jako osobna wyspa oderwana od teraźniejszości i odrzucająca najnowsze trendy. Musi iść z duchem czasu i dostosować się do dzisiejszych odbiorców Internetu. A jaki jest współczesny internauta? Czego nauczyły go media społecznościowe? Internauci obecnie oczekują interaktywności.Nasza strona www musi w sobie zintegrować funkcjonalną wyszukiwarkę (np. Twoich produktów), media społecznościowe, dobrej jakości treści, Twój blog, kanały na youtube i wiele, wiele więcej. Minęły już czasy, gdy wystarczyło tylko stworzyć stronę internetową, napisać kilka opisowych tekstów, wrzucić kilka flashowych grafik i wydać kilka tysięcy na drogą kampanię billboardową.

Po trzecie:

Główną przyczyną tej zmiany jest odmienny sposób zachowania współczesnego klienta. Dzisiejszy klient chce konsumować informacje wtedy, kiedy on ma na to ochotę i czas, niekoniecznie przy udziale i zaangażowaniu sprzedawcy. I co najważniejsze współczesny klient chce być szkolony, dobrze poinformowany, zanim zdecyduje się kupić jakiś produkt bądź usługę. Jak więc łatwo zauważyć, obecne kanały marketingowe takie jak własna strona www, media społecznościowe, blogi czy newslettery mają ważną funkcję i wpływ na cały cykl sprzedaży. Klient musi się przekonać do naszej fabryki, poznać ją i polubić. Przecież każdemu z nas najlepiej współpracuje się z osobami, które lubimy  Jest takie chińskie przysłowie: ‘Jeśli chcesz otworzyć sklep, naucz się uśmiechać’. Taki też musi być nasz firmowy wizerunek w sieci – przyjazne, pozytywnie nastawione miejsce, które nie tylko edukuje, ale i doradza swoim klientom a także rozwiązuje ich problemy.

Zobacz naszą ofertę tworzenia stron internetowych dla firm.

Pamiętajcie, marketing online, jak wykazują najnowsze badania, to dużo niższy koszt niż tradycyjne formy reklamy. Twoja strona internetowa odgrywa w tym procesie niezwykle ważną rolę. W większości przypadków ruch z Twoich blogów, mediów społecznościowych, organicznego i płatnego pozycjonowania przekłada się na większą liczbę odwiedzin i sprzedaż na Twojej głównej stronie firmowej. Bez strony internetowej, która funkcjonuje jako baza online, byłoby trudno przyciągnąć nowych klientów do jednego źródła.

To właśnie dlatego posiadanie efektywnej strony internetowej jest tak istotne dla poprawienia liczby odwiedzin, wzrostu i poprawienia sprzedaży Twoich usług i produktów.

Dlatego też, już bez zbędnego rozpisywania się, zapraszam do lektury ciekawych i przydatnych porad jak możesz zwiększyć swoją sprzedaż na stronie www. Tyko pamiętaj: „Wiedza nie ma żadnej wartości, dopóki nie zastosujesz jej w praktyce.”

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.