+48 61 657 93 23

e-marketing

Strona www dla deweloperów

Żyjemy w czasach, w których nowych stron internetowych przybywa tak samo szybko, jak nowych domów, szeregowców czy osiedli mieszkaniowych. Dlatego dobra strona www dla deweloperów jest na wagę złota – to dzięki niej klienci mogą znaleźć wymarzone miejsce do życia, a deweloperzy mają szansę rozwijać swój biznes na większą skalę. Poniżej przedstawimy kilka aspektów, dzięki którym strona www dla deweloperów będzie przynosiła realne zyski w postaci zadowolonych klientów:

  • DOMENA – rzecz oczywista, a jednak często nieprzemyślana. Domena jest przeważnie pierwszą rzeczą, która decyduje o ilości odwiedzających Twoją stronę. Rzeczą jasną jest, iż domena musi odnosić się do nazwy Twojej firmy bądź do Twojego “produktu”, czyli mieszkania/ szeregowca/ domu/ osiedla itp. Najlepiej, żeby domena łączyła te dwie nazwy. Istnieje mnogość opcji utworzenia atrakcyjnej nazwy Twojej strony www. Istnieją jednak uniwersalne wytyczne mówiące o efektywności domeny:
    • minimalna ilość myślników, podkreśleń czy innych znaków – łatwo się pogubić i zapomnieć adres takiej strony internetowej;
    • zapis adresu taki sam jak wymowa – dla niektórych obcojęzyczne nazwy mogą brzmieć atrakcyjniej, jednak gdy przychodzi do przedyktowania nazwy bądź jej prawidłowej wymowy, pojawiają się trudności. A jeśli potencjalny klient chciałby odwiedzić Twoją stronę i nie może jej odnaleźć – rezygnuje!;
    • krótka, łatwa w zapamiętaniu nazwa – nawet jeśli zadbasz o brak myślników i polską nazwę domeny, nie zapominaj o jej długości i poziomie skomplikowania. 2, 3 słowa w domenie w zupełności wystarczą, aby z łatwością je zapamiętać. Jest to istotne zwłaszcza w sytuacjach, gdy np. reklamujesz się w radio czy w telewizji.

WYGLADSTRONY

  • WYGLĄD STRONY obecnie konkurencja na rynku mieszkaniowym jest na tyle duża, iż w zdobyciu klienta liczy się każdy aspekt – a wygląd strony internetowej jest bardzo istotnym aspektem. Wielu ludzi właśnie na podstawie designu www decyduje się, czy poczytać więcej, czy opuścić stronę. O gustach co prawda się nie dyskutuje, jednak wiadomym jest, iż atrakcyjna wizualnie strona musi być przede wszystkim przejrzysta, profesjonalna, a zarazem “otwarta” na użytkownika. Musi łączyć solidność i precyzję z zaufaniem i dostępnością – tak samo, jak łączą to oferowane przez dewelopera miejsca do zamieszkania. Przy okazji efektywna strona www musi nadążać za aktualnymi trendami w grafice. Dzięki temu pokazujesz, że jesteś na bieżąco z potrzebami potencjalnych klientów, co czyni Twoją ofertę jeszcze bardziej atrakcyjną.
  • AKTUALNE TREŚCI I POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA ten punkt wiąże się bezpośrednio z poprzednim punktem – na pierwszy rzut oka większość przeglądających stronę nie zauważy być może literówek, błędów stylistycznych czy (o zgrozo) ortograficznych, jednak wydaje się oczywistym, iż profesjonalna strona internetowa po prostu nie może zawierać tego typu przeoczeń! Dlatego pisanie wszelkich tekstów czy artykułów zlecaj zaufanym, poleconym osobom i zawsze sprawdzaj efekt końcowy. Ponadto, dbaj o uaktualnianie treści znajdujących się na stronie, zarówno tych związanych np. ze sprzedażą mieszkań, jak i tych dotyczących aktualnych promocji, ofert, MDM, ofert kredytowych itp. Nie wygląda to dobrze, gdy na swojej stronie masz jakąś informację, która okazuje się nieaktualną po rozmowie telefonicznej.

RWD

  • RWD ORAZ POPRAWNE WYŚWIETLANIE – to absolutny must have każdej strony internetowej. RWD (z ang. Responsive Web Design) oznacza dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, a więc tabletach czy smartphonach, których używanie do surfowania w sieci sukcesywnie wypiera korzystanie z tradycyjnych komputerów. Jeśli chcesz być obecny w Internecie, RWD to obowiązek. Profesjonalne agencje interaktywne (jaką z pewnością jest Iguana Studio) dbają także o poprawne wyświetlanie każdej tworzonej strony www na różnych wyszukiwarkach, jednak dla pewności otwórz ją w wielu wyszukiwarkach (Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari) i sprawdź, czy wszystkie grafiki, funkcjonalności i treści wyświetlają się poprawnie.
  • SEO I DOSTOSOWANIE DO WYMAGAŃ WYSZUKIWAREK SEO, czyli kilka słów o pozycjonowaniu. Nie chodzi tu o epatowanie słowami – kluczami w każdym miejscu na stronie oraz tworzeniu bezsensownych tekstów pod pozycjonowanie. Mowa tu o umiejętnym wykorzystaniu możliwości, jakie daje SEO. Lepiej ustalić kilka fraz głównych i wokół nich budować treści na swojej stronie niż powodować sztuczny ruch, napędzany milionem fraz. To bardzo skutecznie odstrasza potencjalnych klientów. Zadbaj więc o to, aby Twoje teksty i artykuły brzmiały naturalnie i odnosiły się do głównego tematu, biorąc pod uwagę frazy kluczowe, jednak w nienachalny sposób. Ponadto zwróć uwagę na promocję i widoczność swojej strony w wyszukiwarce. Statystycznie najwięcej wejść odnotowuje pierwszych 5 wyników w wyszukiwarce. Spraw, żeby to właśnie Twoja strona znalazła się w tej czołówce! Takie zadanie możesz zlecić firmie zewnętrznej – wiele z nich specjalizuje się w pozycjonowaniu.

KONTAKT

  • ZAKŁADKA “KONTAKT” – jeśli stosujesz wszystkie powyższe wytyczne, zapewne odwiedzający Twoja stronę przestudiuje ją dokładniej. Zadbaj o to, by umożliwić potencjalnemu klientowi łatwy, szybki i bezproblemowy kontakt z Tobą. Dlatego zakładka “Kontakt” powinna:
    • być przejrzysta – dane kontaktowe, adresy mailowe czy telefony muszą być widoczne i nie mogą ginąć wśród innej, niepotrzebnej treści;
    • zawierać mapę dojazdu – nie musimy chyba wyjaśniać tego podpunktu?;
    • posiadać przejrzysty i czytelny formularz kontaktowy, umożliwiający odwiedzającemu na szybki i bezproblemowy kontakt z Tobą;
    • musi zawierać zarówno adres inwestycji, jak i dane firmy – buduje to pozytywne skojarzenia, że nie jesteś firmą – widmo.

ONAS

  • ZAKŁADKA “O NAS” – często traktowana po macoszemu, gdyż wydaje się, że klienta nie interesują osoby, a konkretne budynki czy osiedla. Nic bardziej mylnego! Internauci czytają takie informacje i zależy im na tym, aby były one ciekawe, niesztampowe i zachęcające do kontaktu. Przede wszystkim pochwal się tu dotychczasowymi osiągnięciami (bez samouwielbiających tekstów – niech sukcesy mówią same za siebie), rozwojem firmy oraz pracownikami. Dobrym pomysłem jest krótki opis każdego pracownika wraz ze zdjęciem. Pamiętaj jednak o tym, że nie może być to zdjęcie paszportowe (tylko bardziej naturalne, budzące przyjazne skojarzenia), a notatka nie powinna zawierać informacji o ukończonych szkołach czy kursach, tylko powinna ukazywać zainteresowania pracowników i zakres ich obowiązków w Twojej firmie. W ten sposób budujesz zaufanie do swojej marki, pokazujesz, że faktycznie istniejesz i jesteś otwarty na współpracę. Jeśli dobrze czujesz się przed kamerami, rozważ nagranie kilkunastosekundowego video w atrakcyjnej scenerii – najlepiej zbudowanego przez siebie mieszkania/ osiedla – w którym przedstawisz się i powiesz kilka słów na temat swojej firmy.

INWESTYCJE

  • ZAKŁADKA “INWESTYCJE” – jest to jedna z najmniej docenianych opcji na stronach deweloperskich. A przecież można tu zawrzeć tyle ciekawych informacji, które zachęcą odwiedzających do kontaktu właśnie z Tobą! Pomijając wizualizacje i realne zdjęcia inwestycji, możesz tu także dodać informację o historii danego miejsca, o zabytkach znajdujących się w bliskiej odległości, kilka faktów historycznych na temat miejsca, w którym budujesz kolejne mieszkania… Wielu ludzi bardzo lubi wiedzieć, co znajdowało się w miejscu ich potencjalnego domu. Ponadto możesz wykazać się i pochwalić standardami swojego wykonania – wstawiać zdjęcia z każdego etapu budowy, pisać jakich materiałów używano, możesz pokusić się o krótkie wywiady z pracownikami, kierownikiem budowy itp. Taka zakładka to także idealne miejsce na umieszczenie artykułów tematycznych – począwszy od wyboru okien, na dekorowaniu ogrodu skończywszy. Twoi potencjalni klienci będą zachwyceni!

Strona www dla deweloperów to nie lada wyzwanie dla twórców stron internetowych. Jednak dobrze wykonany projekt to dziesiątki nowych, potencjalnych klientów szukających kontaktu z Tobą. Nie zawiedź ich 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *