+48 61 657 93 23

e-marketing

Strategia marki – dlaczego jest niezbędna?

Strategia marki i jej istnienia jest bezwzględnie konieczna i bez wątpienia stanowi kluczowy czynnik powodzenia biznesu, jaki prowadzimy. Co kryje się pod tym pojęciem i na co zwrócić szczególną uwagę podczas jej kreowania? O tym opowiadamy w dzisiejszym wpisie.

Strategia marki – co to takiego?

Strategią nazywamy zaplanowane i najlepiej usytuowane w konkretnym czasie plany i zadania, których zrealizowanie zaprowadzi nas do osiągnięcia założonego celu. Pod pojęciem strategii marki można znaleźć praktycznie strategię każdego działania naszej firmy, którego rezultatem ma być coś, do czego dążymy. Nie powinna więc ona dotyczyć na przykład wyłącznie aspektów wizerunkowych lub związanych z obsługą klienta. Musimy stworzyć strategię dla każdego aspektu naszej działalności, które będzie łączyło jedno – cel, jaki ma zostać osiągnięty przez naszą firmę.

Dlaczego strategia jest niezbędna w każdej firmie?

Strategia jest niezbędna w każdym działaniu. Wyobraź sobie na przykład, że budujesz dom. Jednak wcześniej nie zaplanowałeś, ile chciałbyś mieć w nim pomieszczeń, ani, jak je rozmieścić. Mało tego, nie zainteresowałeś się, czy wszystkie niezbędne instalacje mają dostęp do działki, na której zamierzasz postawić swoje przyszłe. I tak oto, po zakończonej budowie, okazuje się, że zakupione meble nie mogą sie zmieścić, w kranach nie masz dostępu do wody i zabrakło pokoju dla dzieci. Jesteś rozwścieczony i sfrustrowany, bo oto coś, czemu poświęciłeś czas i pieniądze okazało się fiaskiem. A wystarczyło opracować wcześniej jakąś strategię. Podobnie dzieje się w firmach. Nieprzemyślane działania rzadko udaje się przekuć w skazane na sukces przedsięwzięcie.

Tak naprawdę strategia potrzebna jest w każdym dziale i na każdym szczeblu naszej organizacji – od produkcji, poprzez marketing, PR, reklamę, HR, aż po samo zarządzanie. Jest ona ważna zarówno z punktu widzenia klienta, jak i samej firmy oraz osób, które ją tworzą. Każda bowiem z tych grup, prędzej czy później, zorientuje się, że działalność jest niespójna, niekonsekwentna, albo – co gorsza – tak chaotyczna, że zamiast w dalszym ciągu korzystać lub współtworzyć jej ofertę, warto skierować się w stronę konkurencji. Dlatego również sama komunikacja wymaga zaplanowanego toku działań – zarówno jeśli myślimy o wnętrzu swojej firmy, jej pracownikach, dostawcach, kontrahentach, jak również o klientach. Warto więc każdorazowo dokładnie ją przemyśleć i prawidłowo wdrożyć w życie firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *