startup-593341_1920.jpg

Strategia marki – dlaczego jest niezbędna?

Strategia marki i jej istnienia jest bezwzględnie konieczna i bez wątpienia stanowi kluczowy czynnik powodzenia biznesu, jaki prowadzimy. Co kryje się pod tym pojęciem i na co zwrócić szczególną uwagę podczas jej kreowania? O tym opowiadamy w dzisiejszym wpisie.

Strategia marki – co to takiego?

Strategią nazywamy zaplanowane i najlepiej usytuowane w konkretnym czasie plany i zadania, których zrealizowanie zaprowadzi nas do osiągnięcia założonego celu. Pod pojęciem strategii marki można znaleźć praktycznie strategię każdego działania naszej firmy, którego rezultatem ma być coś, do czego dążymy. Nie powinna więc ona dotyczyć na przykład wyłącznie aspektów wizerunkowych lub związanych z obsługą klienta. Musimy stworzyć strategię dla każdego aspektu naszej działalności, które będzie łączyło jedno – cel, jaki ma zostać osiągnięty przez naszą firmę.

Dlaczego strategia jest niezbędna w każdej firmie?

Strategia jest niezbędna w każdym działaniu. Wyobraź sobie na przykład, że budujesz dom. Jednak wcześniej nie zaplanowałeś, ile chciałbyś mieć w nim pomieszczeń, ani, jak je rozmieścić. Mało tego, nie zainteresowałeś się, czy wszystkie niezbędne instalacje mają dostęp do działki, na której zamierzasz postawić swoje przyszłe. I tak oto, po zakończonej budowie, okazuje się, że zakupione meble nie mogą sie zmieścić, w kranach nie masz dostępu do wody i zabrakło pokoju dla dzieci. Jesteś rozwścieczony i sfrustrowany, bo oto coś, czemu poświęciłeś czas i pieniądze okazało się fiaskiem. A wystarczyło opracować wcześniej jakąś strategię. Podobnie dzieje się w firmach. Nieprzemyślane działania rzadko udaje się przekuć w skazane na sukces przedsięwzięcie.

Tak naprawdę strategia potrzebna jest w każdym dziale i na każdym szczeblu naszej organizacji – od produkcji, poprzez marketing, PR, reklamę, HR, aż po samo zarządzanie. Jest ona ważna zarówno z punktu widzenia klienta, jak i samej firmy oraz osób, które ją tworzą. Każda bowiem z tych grup, prędzej czy później, zorientuje się, że działalność jest niespójna, niekonsekwentna, albo – co gorsza – tak chaotyczna, że zamiast w dalszym ciągu korzystać lub współtworzyć jej ofertę, warto skierować się w stronę konkurencji. Dlatego również sama komunikacja wymaga zaplanowanego toku działań – zarówno jeśli myślimy o wnętrzu swojej firmy, jej pracownikach, dostawcach, kontrahentach, jak również o klientach. Warto więc każdorazowo dokładnie ją przemyśleć i prawidłowo wdrożyć w życie firmy.

Tutaj znajdziesz więcej informacji o skutecznym tworzeniu stron www, które wpłyną pozytywnie na twoją markę i pozytywnie wpłyną na Twoją strategie rozwoju firmy.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.