+48 61 657 93 23

e-marketing

Pozycjonowanie stron internetowych – dowiedz się, jak efektywnie wypromować swoją stronę www!

Posiadanie strony www jest obecnie najprostszym sposobem na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Wiadomo jednak, że jeśli wizytówka Twojej firmy bądź Twój sklep internetowy nie będzie się wyświetlał wśród pierwszych wyników w wyszukiwarkach, strona przyniesie znacznie mniejsze zyski. Są dwa sposoby na dostanie się do czołówki wyników – wykupienie reklamy AdWords lub organiczne pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie – czyli co? Krótkie przypomnienie, czym jest SEO

SEO jest skrótem od Search Engine Optimization i oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek. Obejmuje dziesiątki czynności, których efektem ma być podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, wzrost statystyk i poprawa ruchu na stronie. Zmiany te są zarówno ilościowe jak i jakościowe. Jest to też przede wszystkim proces, nie jednorazowa czynność. W Polsce zamiennie używa się terminów “optymalizacja” i “pozycjonowanie”, chociaż niektórzy twierdzą, że do SEO nie można zaliczyć działań zewnętrznych, jakim jest chociażby tworzenie sieci linków.

Organiczne pozycjonowanie stron internetowych – co to znaczy?

Pozycjonowanie organiczne to szereg czynności, do których wykonywania można wynająć specjalistów lub można to robić samodzielnie, przede wszystkim jednak należy o tym pamiętać i o to stale, regularnie dbać. W odróżnieniu od kampanii AdWords, gdzie wyniki można zobaczyć prawie od razu, w przypadku pozycjonowanie organicznego niekiedy trzeba na nie czekać wiele miesięcy. Jest to jednak darmowy oraz niekiedy lepszy sposób na reklamę, zwłaszcza, że część użytkowników Internetu celowo pomija płatne reklamy Google’a i ogląda tylko wyniki organiczne. Podstawową zaletą takiej formy reklamy jest przede wszystkim fakt, że w sumie to nie jest stricte reklamą (kojarzoną jako płatne działanie marketingowe).

Organiczne pozycjonowanie stron internetowych – jak się do tego zabrać?

1. Optymalizacja kodu strony

Pozycjonowanie strony www warto zacząć od wyeliminowania błędów w kodzie strony oraz modyfikacji meta tagów (opisów title – tytuł oraz description – opis). Możliwe, że konieczne będzie też dodanie lub edycja grafik lub treści obecnych na stronie, jak również zwiększenie ilości podstron. Z całą pewnością należy zadbać o szybkie ładowanie strony, o częstotliwość (regularność) dodawania nowych treści oraz o ich unikalność – nie mogą być po prostu skopiowane z innych portali. Dobrym pomysłem jest stworzenie podstrony z często zadawanymi pytaniami (FAQ – Frequently Asked Questions).

2. Odpowiednia treść i słowa kluczowe

Treść powinna być przede wszystkim ciekawa, unikalna oraz poprawna językowo, ale również nasycona słowami kluczowymi. Nie powinno się jednak przesadzić z ich ilością. Gdy ich różnorodność jest zbyt wielka, roboty “czytające” Google’a mogą mieć problem ze zrozumieniem, o czym tak naprawdę jest Twoja strona. Kiedy zaś po prostu użyjesz ich za dużo, mogą uznać ją za spam. Co więcej, tekst może brzmieć sztucznie i być trudny do czytania przez realnego użytkownika, przez co nawet jeśli wejdzie on na stronę, szybko ją opuści. Słowa kluczowe powinny się też znaleźć w adresie URL strony. I najważniejsze – muszą dotyczyć tematyki strony, żeby przynajmniej znaczna większość odwiedzających stronę osób była faktycznie zainteresowana usługami świadczonymi przez Twoją firmę.

3. Linki zewnętrzne

Kolejnym niezwykle istotnym sposobem na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach są linki zewnętrzne. Niestety, z oczywistych względów, jest to często poza kontrolą właściciela strony, trudno jest bowiem decydować, które strony oraz w jaki sposób linkują do Twojej. Najlepszym sposobem na to jest, znowu, umieszczanie wartościowych treści, którymi inni użytkownicy Internetu będą chcieli się podzielić. Można też poszukać “toplist” firm z danej branży i spróbować się zgłosić do nich. W tej kwestii również bardziej chodzi o jakość niż ilość. Kilka linków z dobrych, uznanych stron będzie miało znacznie większą wartość w “oczach” wyszukiwarek niż mnóstwo byle jakich linków z witryn niższej jakości.

4. Prowadzenie bloga

Dobrym sposobem na wypromowanie swojej witryny jest prowadzenie bloga. Mogą to być po prostu aktualności, jednak jeśli Twoja firma posiada ekspercką wiedzę w dziedzinie dotyczącej branży, warto jest się nią podzielić z czytelnikami. Artykuły takie można wtedy nasycić odpowiednimi słowami kluczowymi, przyciągając w ten sposób uwagę zarówno wyszukiwarek, jak i potencjalnych klientów. Co więcej, na blogu możesz umieszczać linki do faktycznej strony swojej firmy, co również podniesie jej pozycję.

5. Czas

Kolejnym istotnym czynnikiem jest “wiek” strony. Wyszukiwarki internetowe wyraźnie preferują strony www i portale, które istnieją dłużej. Nie da się z tym niczego zrobić, jest to jednak ważna informacja dla wszystkich posiadaczy nowych stron – że może wystarczy po prostu jeszcze trochę zaczekać. Oczywiście nie zaprzestając pozostałych działań promujących witrynę.

Przeczytaj również:

Biorąc się za organiczne pozycjonowanie stron internetowych należy uzbroić się w cierpliwość i nie poddawać się. Wyniki nie będą widoczne od razu, najprawdopodobniej trzeba będzie na nie dłużej poczekać. Co więcej, utrzymanie wysokiej pozycji będzie wymagało stałej pracy, raz osiągnięta wcale nie koniecznie musi się utrzymać. Algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają, a konkurencja również nie śpi. Nie należy się jednak zrażać – trochę regularnej pracy i dbałość o szczegóły może bowiem skutkować wzrostem statystyk stron, a co za tym idzie, popularności firmy oraz zysków ze sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *