+48 61 657 93 23

e-marketing

Niska konwersja na stronie www? Zobacz jak ją poprawić.

W internecie, tak jak w życiu codziennym, istnieją różne typy osobowości. Jedni użytkownicy są cierpliwi, inni porywczy. Każdy jednak lubi, gdy szanuje się jego czas. Zrób ukłon w stronę osób odwiedzających Twoją witrynę i poznaj dwa słowa, które przyniosą Wam obopólne korzyści. Współczynnik konwersji.

Czym jest konwersja?

Konwersja to magiczne słowo, z którym zapewne zmierzył się każdy posiadacz strony internetowej. Niestety nie każdemu dane było zrozumienie czym tak właściwie jest.
Konwersja to nic innego, jak wskaźnik pokazujący zaangażowanie potencjalnych i obecnych klientów firmy w wirtualną działalność przedsiębiorstwa. Mówiąc prościej, ma ona miejsce w momencie, gdy użytkownik wykona na stronie internetowej pożądaną przez jej właściciela – a więc przez nas – czynność, którą może być przykładowo zamówienie danego produktu w sklepie internetowym, zapisanie się na listę subskybentów lub też rejestracja w serwisie.

Współczynnik konwersji nie jest czymś abstrakcyjnym. Wylicza się go ze specjalnego wzoru, według którego współczynnikiem konwersji jest iloraz ilości pożądanych przez nas czynności, jakie wykona na stronie użytkownik i ilości unikalnych odwiedzin na niej.

Wskaźnik ten jest jednym z najistotniejszych dla wszystkich właścicieli komercyjnych stron www.

Warto więc dbać o ciągłe poprawianie konwersji strony internetowej.

Dlaczego konwersja na stronie www jest niska?

Współczynnik konwersji nie bez powodu obniża się w obliczu niektórych sytuacji, jakie zaistnieją w obrębie naszej strony internetowej. Najczęstszymi powodami takiej sytuacji są:

  • brak odpowiedniego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach internetowych – żeby dać się znaleźć, musisz najpierw stworzyć klientom możliwość dotarcia na swoją witrynę,
  • fatalna jakość zdjęć na stronie internetowej – nic bardziej nie zniechęca niż nieostra i nieprofesjonalna fotografia produktowa,
  • utrudniona nawigacja strony – gdy użytkownik Twojego portalu nie może znaleźć podstawowych przycisków, trudno się dziwić, że zdenerwowany opuszcza go i już nigdy nie wraca,
  • brak możliwości nawiązania kontaktu – czasem klient chciałby o coś dopytać i niestety odbija się od ściany, bo na stronie nie ma nawet formularza kontaktowego,
  • brak Responsywnej strony www – klient chce skorzystać z portalu na urządzeniu mobilnym, ale zapomniałeś dać mu taką możliwość,
  • wymagana rejestracja lub zalogowanie się – nic tak nie odbiera chęci do działania, jak konieczność zobowiązania się do czegoś,
  • mozolnie ładująca się strona www – klient czeka, czeka i wreszcie wybiera konkurencję,
  • zdezaktualizowane informacje na stronie – tak, one również mają wpływ na zaniżony współczynnik konwersji…

Jeśli któryś z powyższych aspektów wydaje Ci się być powodem Twoich zmartwień, to najprawdopodobniej konwersja w Twojej witrynie nie jest zbyt wysoka. Nie musisz się jednak martwić, bo w kolejnym wpisie przedstawiamy receptę na poprawienie współczynnika konwersji strony internetowej.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 501 463 999 (Darek).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *