+48 61 657 93 23

e-marketing

Ile kosztuje strona internetowa – mamy odpowiedź!

Planujesz rozkręcić swój biznes – masz dobry produkt/ markę, kapitał początkowy, realny biznesplan, chęć i zapał do działania – nic, tylko rozpocząć! Ale… brakuje nam jednego bardzo ważnego, wręcz niezbędnego elementu każdego profesjonalnego, przemyślanego i przynoszącego sukcesy biznesu – strony www. No dobrze, skoro wiemy już, że potrzebujesz skrojonej na miarę strony www, zastanawiasz się na pewno, ile kosztuje strona internetowa – taka, która będzie spełniała swoje zadanie – czyli będzie generowała jeszcze większe zyski dla Twojego biznesu.

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

Tak naprawdę pytanie o koszt strony internetowej bez skonkretyzowanych wytycznych, to jak pytanie o koszt sukienki – nie znamy rozmiaru, koloru, fasonu, materiału, osoby ją noszącej… Ostateczna cena strony www jest wypadkową wielu czynników, które postaramy się pokrótce opisać w poniższym tekście. Zacznijmy od początku…

Ile kosztuje strona internetowa – krok po kroku

  • Naszym pierwszym krokiem w celu stworzenia atrakcyjnej, funkcjonalnej i dopasowanej do naszych potrzeb strony www jest precyzyjne określenie, jakiej strony potrzebujemy: czy ma to być jedynie wizytówka firmy, zawierające podstawowe dane na temat firmy i jej usług/ produktów, ale niemająca znaczenia w działaniach e-marketingowych, czy stworzony zgodnie z najnowszymi trendami graficznymi portal o wielu skomplikowanych funkcjonalnościach. W pierwszym przypadku nie liczymy na wysokie wyniki w wyszukiwarkach – strona-wizytówka, jak sama nazwa wskazuje – ma być przejrzystą, nieskomplikowaną stroną zawierającą minimum informacji na temat naszej firmy. Klienci, którzy wybierają ten rodzaj stron internetowych, to najczęściej przedsiębiorcy świadczący usługi poza siecią (przykładem może być rodzinna firma transportowa, budowlana, czy np. strona www prywatnej praktyki lekarskiej). W przypadku bardzo rozbudowanych stron www, z szerokim wachlarzem możliwości zarządzania nią, koszty oczywiście rosną, czasem znacznie. Z tych rozwiązań korzystają przedsiębiorcy chcący stworzyć sklepy internetowe, platformy internetowe oraz ci, których biznes opiera się na działaniu w internecie (np. chcą stworzyć stronę, na której klient sam będzie mógł obrabiać swoje zdjęcia lub klient ma możliwość stworzenia książki według swojego pomysłu itp.)
  • Jak już określimy nasze potrzeby względem strony internetowej, przyszedł czas na wybór twórcy owej strony www. I tu bardzo ważna informacja: strona internetowa, która jest zrobiona szybko, tanio i profesjonalnie – po prostu nie istnieje. Podobnie jak z budową domu – nawet najlepsza ekipa budowlana nie zbuduje solidnego, funkcjonalnego i bezpiecznego budynku w kilka tygodni za kilka złotych. Profesjonalizm wymaga zarówno nakładu czasu, jak i pieniędzy. Dlatego nie polecamy zlecania stworzenia strony internetowej osobom, które ogłaszają się w internecie i twierdzą, że za kilkaset złotych stworzą majstersztyk. Najczęściej wychodzi z tego po prostu bubel. Lepiej zaufać sprawdzonej agencji interaktywnej, która stworzyła już kilkadziesiąt albo nawet kilkaset stron www zarówno dla prywatnych klientów, jak i dla dużych i znanych firm.

  • Po wyborze twórcy naszej strony przychodzi pora na oszacowanie czasu potrzebnego na wykonanie strony www. Wbrew temu, co sądzi część społeczeństwa, stworzenie strony internetowej to nie kwestia jednego popołudnia. Zaczynając od rozmów i negocjacji z klientem, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, propozycje strony graficznej projektu, na stworzeniu funkcjonalności i kodowaniu kończąc – każdy z tych etapów trwa, kosztuje sporo czasu i zaangażowania wielu osób (handlowca, administracji, grafików, programistów, koderów, project managera). Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej zależy oczywiście od stopnia jej rozbudowania i poziomu skomplikowania.
  • Znając już czas wykonania strony www, możemy pokusić się o wyliczenie kosztów. Każda agencja interaktywna posiada swoją stawkę za roboczogodzinę. Mnożąc liczbę roboczogodzin razy stawkę, otrzymujemy gotową wycenę, jaka jest cena strony internetowej.

Jaka jest cena strony internetowej – na co warto zwrócić uwagę?

Wiadomo, że każdy patrzy na to, ile kosztuje strona internetowa, jednak warto pamiętać, że czasami lepiej zainwestować więcej pieniędzy i cieszyć się świetną jakościowo, nowoczesną i chętnie odwiedzaną stroną, niż ‚teoretycznie’ zaoszczędzić, a następnie otrzymać mało ciekawą stronę, zbudowaną na powielanym wielokrotnie szablonie. Wybór odpowiedniej agencji interaktywnej to już połowa sukcesu. Warto zrobić dokładne rozeznanie odnośnie stworzonych przez nią projektów, opinii klientów i znajomych.

Masz pomysł na swoją nową stronę www bądź chcesz zaktualizować już istniejącą? Zależy Ci na szybkiej informacji, na jakie koszty musisz się przygotować? Kliknij TUTAJ i otrzymaj BEZPŁATNĄ i niezobowiązującą wycenę stworzenia strony internetowej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *