+48 61 657 93 23

e-marketing

Najważniejsze cechy dobrej strony internetowej

4 najważniejsze rzeczy, które sprawią, że Twoja strona www zrobi na kliencie nieziemskie wrażenie

W zależności od branży, w jakiej specjalizuje się portal, szacuje się, że współczynnik odrzuceń wynosi średnio od 30% do 60%. Co to oznacza? W zasadzie tyle, że większość osób wchodzących na stronę internetową nie wchodzi na żadną z jej podstron i zwyczajnie opuszcza ją bez zbędnego zastanowienia. Najgorsze jest jednak to, że duże grono nigdy już na nią nie wraca. Dlaczego? Bo zrobiła na nich fatalne pierwsze wrażenie. Dziś przedstawiamy kilka rad, które sprawią, że internauci pokochają Twoją stronę i z przyjemnością staną się Twoimi klientami.

Cechy dobrej strony internetowej

6 pytań, które zadaje sobie klient, wchodząc na Twoją stronę

Czas na trochę empatii i wczucia się w rolę inną niż zwykle. Zróbmy eksperyment. Wpisz w wyszukiwarkę dowolne hasło, najlepiej związane z branżą, w jakiej działasz. Wejdź na jedną z witryn na pierwszej stronie wyników. Przyjrzyj się jej dokładnie i zadaj sobie poniższe pytania:

  1. Czy ta strona jest wiarygodna?
  2. Czy uważasz tę stronę za godną zaufania?
  3. Czy firma będąca właścicielem tej strony jest profesjonalna?
  4. Czy firma, której stronę właśnie przeglądasz, jest stabilna?
  5. Czy ta strona sprawia, że czujesz się mile widziany i dobrze przyjęty?
  6. Czy jesteś w miejscu, którego oczekiwałeś?

Wyobraź sobie, że te dylematy rodzą się w głowie każdego, kto odwiedza jakąkolwiek witrynę w sieci (również Twoją). Odpowiadamy sobie na nie podświadomie i na tyle szybko, że często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Czasami wystarczy kilka sekund, żeby upewnić się, że albo jesteśmy tam, gdzie być chcieliśmy, albo czas znaleźć coś innego. Podejmując decyzję o zaprojektowaniu strony www, Ty również musisz odpowiedzieć sobie na powyższe pytania. Przecież zależy Ci na tym, żeby potencjalny klient, który ją odwiedzi, uznał Twoją firmę za wiarygodną, godną zaufania, profesjonalną i stabilną. Żeby poczuł się dobrze przyjęty i chciał spędzić na niej nie 5 sekund, ale przynajmniej 5 minut.

Mniej znaczy więcej

Te czasy, kiedy królem sieci był kicz, a królową przesada, dawno są już za nami i miejmy nadzieję, że nigdy nie wrócą. Internauci mają już dosyć szablonowych stron internetowych z oklepaną szatą graficzną, opływających w krzykliwe elementy, które – nie daj Boże – migają, podskakują czy kręcą się jak szalone. Brak nawigacji i chaos dodatkowo sprawiają, że z takiej witryny po prostu nie sposób nie wyjść. No chyba, że marzymy o dostaniu oczopląsu… Poznaj 4 najistotniejsze kwestie, na których powinieneś się skupić, jeśli chcesz, by Twoja strona była często i chętnie odwiedzana.

  • Kolory. Pamiętaj, by stosować je we właściwy sposób. Unikaj zbyt dużej palety barw, ponieważ to, co będziesz chciał dzięki kolorom podkreślić, zginie w tłumie, a użytkownik sam nie będzie wiedział, na co powinien patrzeć. Najlepiej wybierz od dwóch do czterech kolorów, które zostaną użyte w witrynie. Bardzo ważne jest to, by jej szata graficzna i kolorystyka były spójne z resztą materiałów promocyjnych, jakie posiadasz i używasz.
  • Animacje, gadżety i media. W tym przypadku umiar jest naprawdę najlepszym doradcą. Unikaj tego, co niepotrzebne. Staraj się ograniczyć animacje, media i innego rodzaju wirtualne gadżety do minimum, a najlepiej trzymaj się od nich z daleka.
  • Układ strony. Dąż do tego, by Twoja strona internetowa posiadała czystą i zwięzłą strukturę, w której bez problemu odnajdzie się każdy, kto na nią trafi. Zamiast przypadkowo rozrzucać po stronie zakładki i odnośniki, posegreguj treści i ustal dla nich wspólny mianownik, który pozwoli podzielić Ci je na grupy. Nie bój się pustej przestrzeni i unikaj bałaganu.
  • Typografia. Upewnij się, że font (czcionka), z którego korzystasz, jest legalny i nie musisz na przykład, wykupić sobie na niego licencji. Używaj takiego kroju pisma, takiej wielkości i kolorów liter i znaków, które będą czytelne. Pamiętaj o tym, że wiele fontów nie posiada polskich znaków diakrytycznych (tzn. ą, ę, ó, ś, ń, ź, ż, idt.). Zamiast doklejać kreskę, ogonek czy kropkę, wybierz inny krój. Jest ich naprawdę wiele, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem godnego zamiennika. Żeby jeszcze bardziej ułatwić internautom przeglądanie Twojej witryny, używaj wypunktowania, nagłówków oraz krótkich akapitów.

Jeśli zatem nie chcesz, by użytkownik sieci na podstawie Twojej strony stwierdził, że nie ma sensu zostawać Twoim klientem, postaraj się wcielić te rady w życie. Nadszarpnięte zaufanie bardzo ciężko jest odbudować, a jedna niezadowolona osoba generuje straty pokroju całej grupy. Nie pozwól, by Twoja witryna uczyniła Twój biznes nierentownym i przyczyniła się do tego, że zostanie Ci przypięta łatka pseudoprofesjonalisty. I pamiętaj, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 501 463 999 (Darek).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *