+48 61 657 93 23

e-marketing

Animacje i banery HTML5

Każdy kto posiada własną stronę internetową chce, aby była ona najciekawsza, najbardziej aktualna i oryginalna, słowem – najlepsza. Nieodłącznym elementem profesjonalnej i chętnie odwiedzanej strony www są elementy animowane, które nie tylko czynią stronę atrakcyjniejszą wizualnie, ale także sprawiają, że internauci zostają na niej dłużej niż kilka sekund. Od jakiegoś czasu Google AdWords wprowadziło nową jakość w zakresie tworzenia elementów animowanych – pojawiły się animacje i banery HTML5, które sukcesywnie wypierają banery GIF czy Flash. Co powoduje, że są aż tak skuteczne? Poniżej dowiesz się, czym są animacje i banery HTML5 oraz dlaczego warto w nie zainwestować.

Animacje i banery HTML5 – czyli co?

Animowany baner na stronie www to już norma – każdy twórca stron internetowych wie, że jest on magnesem, który przyciąga uwagę internautów i powoduje, że współczynnik konwersji wzrasta. Ponadto, skuteczność reklam graficznych jest o wiele większa niż reklam tekstowych.

Animacja w połączeniu z atrakcyjnym, chwytliwym tekstem oraz buttonem (przyciskiem) Call To Action oddziałują mocniej na internautów niż tekst, który może zostać łatwo pominięty podczas surfowania w sieci.

Animacje i banery HTML5, tworzone na potrzeby Google AdWords, to nowy standard przygotowywania materiałów reklamowych.  Baner w HTML jest nie tylko efektowny i kompatybilny z urządzeniami mobilnymi, ale także – co jest jego dużym atutem – jest wyżej eksponowany przez systemy reklamowe Google niż jego poprzednicy, czyli baner Flash czy GIF. Jakie jeszcze zalety posiadają animacje i banery HTML5? Czytaj dalej, a wszystkiego się dowiesz.

Animacje i banery HTML5 vs. animacje i banery Flash

A  teraz krótkie porównanie – i jednocześnie pokazanie, dlaczego inwestycja w technologię HTML5 po prostu się opłaca:

BANERY HTML5 BANERY FLASH
waga do 130 kB do 50 kB
urządzenia mobilne kompatybilne niekompatybilne
specjalne oprogramowanie do wyświetlania grafik brak konieczności instalacji konieczna instalacja
jakość grafiki lepsza gorsza
czas ładowania grafiki krótki dłuższy
możliwość umieszczania linków do identyfikacji banerów tak nie

Należy także wspomnieć o fakcie, iż animacje i banery HTML5 są promowane przez Google AdWords – dzięki temu docierasz do nie tylko do konsumentów w Google, ale także do sieci Google Display Network, sieci partnerów Google oraz użytkowników forów i blogów.

Wymiary banerów reklamowych AdWords w technologii HTML5

Animacje i banery HTML5 powinny spełniać wszelkie standardy Google, aby spełniały swoją rolę – czyli zachęcały internautów do dłuższego pozostania na naszej stronie www. Poniżej podajemy wymiary banerów reklamowych AdWords w rozróżnieniu na kształty (wielkości podane w pikselach):

1. kwadraty:

– mały kwadrat: 200 x 200

– kwadrat: 250 x 250

– baner śródtekstowy: 300 x 250

– duży prostokąt: 336 x 280

2. pionowe:

– wieżowiec: 120 x 600

– szeroki wieżowiec: 160 x 600

– pół strony: 300 x 600

– portret: 300 x 1050

3. poziome:

– duży podłużny baner: 970 x 90

– billboard: 970 x 250

– duży baner na komórki: 320 x 100

– baner: 468 x 60

– długi baner: 728 x 90

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *